.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
اولین وزیر زن یک دوره هم در پاستور نماند؛
وزير بهداشت برکنار شد/ باقر لاریجانی از دانشگاه علوم پزشکی رفت/ علت عزل دستجردی، در نامه‌نگاری بین او و لاریجانی+ تصویر نامه
شمال نيوز: در پي انتقاد چندي پيش وزير بهداشت، در‌مان و آموزش پزشكي از تعلق نگرفتن ارز به دارو و تجهيزات پزشكي و پس از آن افشاگري رئيس سازمان غذا و داروي اين وزارتخانه كه ارز ۱۲۲۶ توماني را به جاي دارو به لوازم آرايشي، غذاي سگ، زين اسب، دسته بيل و. . . داده‌اندعزل خانم وزير كليدخورد.
وزير بهداشت برکنار شد/ باقر لاریجانی از دانشگاه علوم پزشکی رفت/ علت عزل دستجردی، در نامه‌نگاری بین او و لاریجانی+ تصویر نامه

در پي انتقاد چندي پيش وزير بهداشت، در‌مان و آموزش پزشكي از تعلق نگرفتن ارز به دارو و تجهيزات پزشكي و پس از آن افشاگري رئيس سازمان غذا و داروي اين وزارتخانه كه ارز ۱۲۲۶ توماني را به جاي دارو به لوازم آرايشي، غذاي سگ، زين اسب، دسته بيل و. . . داده‌اندعزل خانم وزير كليدخورد.
فوري:وزير بهداشت برکنار شد
 
به گزارش شمال نیوز،دکتر مرضیه وحید دستجردی وزیر بهداشت دولت دهم که جانشین دکتر باقری لنکرانی شد هر چند در ابتدای روي کار آمدن با توجه به اینکه اولین وزیر زن در سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی بود با برخی انتقادها همراه بود اما سپری شدن روزهای مدیریتی وی در وزارت بهداشت که همواره یکی از حیات خلوت های همیشگی گروه ها و احزاب سیاسی به خصوص حزب مشارکت و کارگزاران بود نشان داد که انتخاب چنین وزیری بیش از آنکه پیوستن یک زن به کابینه مردان دولت دهم باشد ، ظهور اندیشه ای مردانه در مقابله با فسادهای سازمان یافته در شبکه بهداشت و درمان و نیز عزمی جدی برای کنار گذاشتن مافیای سیاسی حاکم بر سازمان های پزشکی و بهداشتی کشور بود .
در پي انتقاد چندي پيش وزير بهداشت، در‌مان و آموزش پزشكي از تعلق نگرفتن ارز به دارو و تجهيزات پزشكي و پس از آن افشاگري رئيس سازمان غذا و داروي اين وزارتخانه كه ارز ۱۲۲۶ توماني را به جاي دارو به لوازم آرايشي، غذاي سگ، زين اسب، دسته بيل و. . . داده‌اندعزل خانم وزير كليدخورد.

بر اين اساس اخبار موثق شنيده شد ه حکايت از آن دارد وزير بهداشت با حکم احمدي نژاد برکنار شده است.
اين در حالي است که معاون اول رئيس جمهور طي روزهاي اخير اعلام کرده بود تا احمدي نژاد است دستجردي هم خواهد بود!

متن حکم دکتر محمود احمدی نژاد به شرح زیر است:


بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای دکتر محمد حسن طریقت منفرد

سلام علیکم

نظر به تعهد و تجربیات ارزشمند و به استناد اصل یکصد و سی و پنجم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران جنابعالی را به سمت «سرپرست وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی» منصوب می نمایم.

ساماندهی طرح عظیم پزشک خانواده، امر دارو و درمان، رسیدگی به بهداشت و تغذیه مردم ، عدالت آموزشی و بهداشتی و درمانی و کاهش هزینه های مردم در این بخش در اولویت کاری این وزارت مهم است.

اطمینان دارم که جامعه خدوم بهداشتی و درمانی کشور با نیت خدمت صادقانه به ملت بزرگ ایران شما را در این ماموریت خطیر یاری خواهد کرد.

امیدوارم با استعانت از خداوند منان و استفاده از همه ظرفیت علمی و اجرایی موجود در وزارت وتمام دانشگاهها و مراکز آموزش علوم پزشکی کشور و در سایه توجهات حضرت ولی عصر(عج) در انجام این ماموریت خطیر موفق باشید.

محمود احمدی نژاد

 

استعفای لاریجانی از ریاست دانشگاه علوم پزشکی تهران

 

همچنین باقر لاریجانی در نامه ای از دانشگاه علوم پزشکی تهران خداحافظی کرد. هرچند این خداحافظی را دستجردی نپذیرفته بود.

متن نامه دکتر باقر لاریجانی به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

همکاران محترم دانشگاه علوم پزشکی تهران

سلام علیکم
توفیق خدمت در عرصه مسئولیت اجرایی دانشگاه علوم پزشکی تهران طی سالیان متمادی گذشته، از الطاف بزرگ الهی نسبت به اینجانب بود که زبان از عهده شکرگزاری این موهبت قاصر است.

دانشگاه ما چه در گذشته و چه حال شایستگی‌ها و توانمندی‌های فراوانی داشته که بی تردید با بهره‌مندی از این استعدادها و سرمایه‌های ارزشمند خود و با توکل به عنایات حضرت منان آینده پرفروغی را پیش رو خواهد داشت.

از آنجا که علی رغم تمامی تلاشی که مسئولین حوزه سلامت برای ثبات مدیریتی این مجموعه به عمل آورده‌اند، تدبیر دیگری برای اداره این نهاد علمی ارزشمند در نظر گرفته شده است، ضمن سپاس و عرض تسلیم در برابر تقدیرات الهی و با رخصت از محضر اساتید محترم، همکاران گرامی خصوصاً وزیر پرتلاش، ارزشمند و خستگی ناپذیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی سرکار خانم دکتر وحید دستجردی، از خدمت عزیزان مرخص می‌گردم.

بر اساس وظیفه خدمت گزاری، از محضر اساتید بزرگوار، همکاران علمی، کارکنان خدوم و دانشجویان فرهیخته در تمامی سطوح به خاطر همراهی مسئولانه و بی شائبه و مشارکت دلسوزانه در پیش برد همه جانبه حرکت علمی در جهت اهداف بلند آموزشی – پژوهشی و تحقیقاتی دانشگاه در این دوره بیش از هفت ساله تقدیر و تشکر می‌نمایم. تمامی دستاوردهای ارزشمندی که در این مدت به عنوان موفقیت‌های دانشگاه ثبت شده است محصول الطاف و اراده ذات اقدس الهی و تلاش و همدلی شما همراهان صدیق بوده و این تعامل مایه مباهات و سند افتخار دوران خدمتگزاری اینجانب می‌باشد.

در خاتمه با توجه به اینکه ممکن است در جریان امور اجرایی بر حسب اقتضائات اداری و سوء تفاهم‌های فردی روش‌هایی اتخاذ شده باشد که موجبات آزردگی خاطر مبارک همکاران را باعث شده باشد، لذا از یکایک خواهران و برادران گرامی عذر خواهی کرده و حلالیت می‌طلبم و از درگاه حضرت باریتعالی برای فرد فرد عزیزان و همکاران توفیقات مضاعف توأم با رحمت و برکت بی کران الهی مسألت می‌نمایم.

دکتر باقر لاریجانی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران

نامه نگاری قبلی بین وزیر بهداشت و باقر لاریجانی؛ پرده برداری از علت برکناری

دكتر باقر لاريجاني چند هفته قبل در خصوص نحوه ادامه كار در دانشگاه علوم پزشكي تهران و شوراي سياست گذاري وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكي با وزير بهداشت مكاتبه كرده بود. متعاقب مكاتبه دكتر لاريجاني در اين مورد، دكتر دستجردي نيز ضمن مخالفت با تقاضاي دكتر لاريجاني از وي خواسته بود تا انتهاي دوران مسئوليت وي به كار خود ادامه دهد.
پس از اعلام رسمی خبر برکناری مرضیه وحید دستجردی از سوی دولت و همزمان اعلام خبر تغییر رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران که باقر لاریجانی ریاست آن را بر عهده داشت، سایت رسمی دانشگاه علوم پزشکی تهران استعفانامه باقر لاریجانی به وزیر بهداشت را که در تاریخ 21/09/91 نوشته شده بود به همراه دستور وزیر که در حاشیه این نامه به چشم می‌خورد منتشر کرد.


متن نامه منتشر نشده دكتر لاريجاني و پاسخ وزير بهداشت به شرح ذيل است:

بسم الله الرحمن الرحيم

حضور محترم سركار خانم دكتر وحيد دستجردي
وزير محترم بهداشت درمان و آموزش پزشكي

سلام عليكم

توفيق خدمت در عرصه مسئوليت اجرايي دانشگاه علوم پزشكي تهران طي ساليان متمادي گذشته از الطاف بزرگ الهي نسبت به اينجانب بود كه زبان از عهده شكرگزاري آن قاصر است.
از آنجا كه علي رغم تمامي تلاشي كه جنابعالي براي ثبات مديريتي اين مجموعه به عمل آورديد، تدبير ديگري براي اداره اين نهاد علمي ارزشمند در نظر گرفته شده است، ضمن سپاس و عرض تسليم در برابر تقديرات الهي و با رخصت از سركارعالي به عنوان وزيري پرتلاش، ارزشمند و خستگي ناپذير كه توانستيد الگويي موفق از مديريت كلان در عرصه سلامت را در كشور ارائه نماييد و با توجه به شرايط، مسئوليت اداره دانشگاه علوم پزشكي تهران و شوراي سياست گذاري وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكي را به همكاران محترم ديگري كه مجموعه را اداره خواهند كرد مي‌سپارم.
طي ساليان همكاري در قالب مسئوليت دانشگاه علوم پزشكي تهران و شوراي سياست گذاري وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكي، تلاش هاي زيادي براي ارتقاي آموزش و پژوهش و ارتقاي خدمات سلامت توسط همكاران محترم دانشگاه علوم پزشكي تهران، ستاد وزارتي، دانشگاه هاي علوم پزشكي كشور و همكاران شوراي سياست گذاري به عمل آمد.
بدون ترديد اين تلاش ها بدون هدايت الهي و عنايات حضرت حجت(عج) و حمايت و هدايت حضرتعالي به بار نمي نشست. لذا ضمن تشكر از همه همكاران محترم به خاطر همراهي مسئولانه و مشاركت دلسوزانه در پيشبرد اين خدمات از همراهي و هدايت سركار عالي تشكر مي كنم.
در خاتمه از اينكه در جريان امور اجرايي حسب شرايط كاري و لغزش هاي فردي ممكن است خاطر سركار عالي و يا همكاران عزيز را مكدر كرده باشم عذر خواهي مي كنم و از خداوند بزرگ براي شما و ديگر همكاران محترم توفيقات روز افزون و سلامت آرزومندم.

دكتر باقر لاريجاني
رييس دانشگاه


پاسخ دکتر دستجردی به لاریجانی

بسمه تعالي

برادر گرانقدر جناب آقاي دكتر لاريجاني

با سلام و احترام

دستاوردهاي سالهاي اخير وزارت بهداشت در عرصه هاي مختلف محصول همدلي، هماهنگي و همكاري مديران مجموعه بوده است. بنده اصرار دارم كه اين مجموعه مديران بالاخص حضرتعالي تا پايان مسئوليت اينجانب با وزارت بهداشت همكاري نماييد. اينجانب فشارهاي وارده از جانب مديريت اجرايي كشور براي تغيير رياست دانشگاه علوم پزشكي تهران را كه به تعبير مقام معظم رهبري نماد آموزش عالي كشور است به مصلحت نظام سلامت نمي دانم و بر اساس شناخت بيش از سه دهه از جنابعالي اطمينان دارم كه سكان كشتي علم و دانش بدست شخصيتي مدير، دانشمند و امين سپرده شده است. بر اين اساس از جنابعالي مي خواهم به همكاري خود تا پايان دوران مسئوليت اينجانب ادامه داده و رسالت خطير هدايت عرصه دانشگاه را همچنان تقبل فرماييد.

دكتر وحيد دستجردي
وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي

 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

sara 7 دي 1391
فقط یه مسئول باعرضه توکشور داشتیم که اونم عزل شد.متاسفم واسه همتون.
ن-م 7 دي 1391
مشکلی از بابت اداره وزارت بهداشت نیست و در این مدت کوتاه حدود 6 ماه وزیر جدید نیاز نیست. زبل خان که هست مهندس نیکزاد عزیز رو می گم سرپرستی را بدهند به ایشان تمام
علی 7 دي 1391
در طول دوره وزارت خانم وحید دستجردی پزشکان خشن تر پول پرست تر و بیوجدان تر شدند پرستاران بی لیاقت تر و بیحال تر شدند بیمارستان ها خراب تر شدند و به راحتی دکترهای جراح به جای زنده نگه داشتن و زندگی کردن بیماران راحت ترین راه را برای خود پرستار بیمار و خانواده بیمار تجویز میکنند
نا شناس 7 دي 1391
واقعا جای تاسف هستش!
هرکسی حرف حق رو بزنه باید عزل بشه!!!
واقعا جای تاسف هستش!
بچه ولایی 7 دي 1391
وقتی یک مشارکتی میشه مشاور ورئیس دفتر باید این اتفاق بیفته تازه اول کاره
شهروند 7 دي 1391
باسلام
تازه کلیدخورده
ماه پشت ابرنمیمونه
قبلأاختلاس ها وحالا
عزیزان کی آبروی نظامو داره میبره؟؟؟؟؟؟؟هان؟؟؟؟؟؟
دوستان مردم عزیز روزی حقیقت أفشامیشه
عسكري 7 دي 1391
اين پيام را دوباره بخوانيد:
(در طول دوره وزارت خانم وحید دستجردی پزشکان خشن تر پول پرست تر و بیوجدان تر شدند پرستاران بی لیاقت تر و بیحال تر شدند بیمارستان ها خراب تر شدند و به راحتی دکترهای جراح به جای زنده نگه داشتن و زندگی کردن بیماران راحت ترین راه را برای خود پرستار بیمار و خانواده بیمار تجویز میکنند .)
مانده ام كه يك انسان چقدر ميتواند بي انصاف باشد!!!!
خداوندا عاقبت همه ما را ختم به خير بگردان.
نا شناس 7 دي 1391
اقای رحیمی شما که معاون اول هستید واقعا از این موضوع بی اطلاع بودید یا خودتان را به اون راه می زدید
علی 8 دي 1391
تبریک میگم خانم دستجردی تنها وزیری بودی که با وجود زن بودنت مردانه در کابینه خدمت کردی
غلام 8 دي 1391
من واقعا متاسفم که چرا مدیری که دلسوزانه داره خدمت میکنه وبرای این نطام ومردم از هیچ کوششی دریغ نمی ورزد با ید ازل بشه مگر تنها مرد میدان ایشان نبودن پس چه شد. (حرف حق تلخه.)
نا شناس 8 دي 1391
چه عزت نفسی دارن آقای رئیس جمهور.
نمیتونن مخالف و منتقد خودشون رو تا پایان دولت تحمل کنن.
این خانم مگه غیر از حرف دل مردم چیز دیگه ای گفته بودن؟
نا شناس 8 دي 1391
صمیمانه به خانم دکتر وحید دستجردی تبریک عرض می‌کنم که اصرار بر خدمت صادقانه و مخلصانه به مردم و بیماران را به تأیید سیاست‌های غلط پولی و ارزی کابینه فخیمه ترجیح دادند و در راه دفاع از حقوق مردم با افتخار از وزارت برکنار شدند و بسیار متأسفم از این عزل و نصب‌های بدون پشتوانه عقلی و منطقی.
نا شناس 8 دي 1391
آقای احمدی نژاد با این حرکت جوانمردانه خانم دستجردی را نجات داد !!
یادتون نره که این خانم تو این 4سال تحت چه تهمت ها و هجمه هایی از طرف مخالفان دولت بود حالا ببینید چه عزیز شده .
نا شناس 9 دي 1391
آقای دکتر ابراهیمی میبینی که رئیس جمهور چه دستورات انقلابی میده؟ پس این مدیرکل سیاسی که یکی از ضعیف ترین مدیران کل تشکیلات استانداری هست را کی عوض میکنی؟ببین رئیس جمهور ما با چه قاطعیتی وزیرش را برکنار می کنه.انتظار ما از شما بیشتر از اینهاس آقای دکتر.انتخابات این دوره واقعا مهمه. آبروی استان مارو بیشتر از این به مخاطره نندازین
نا شناس 9 دي 1391
قحط رجال كه نيست يك ديگه وزير ميشه
از ساری 9 دي 1391
آقای احمدی نژاد بنده از نیروهای ستادی جنابعالی هستم .
نمی گم شما آبروی ما رو بردی چون ما شاخصمون حرفهای آقاست .
میزان هم حال فعلی افراده .
اما دقیقا شدی مثل بچه ها . لجبازیت به درد سیاست خارجی می خوره اما به درد سیاست داخلی نمی خوره آقاجون .
مملکت رو ریختی به هم . زحمت زیادی کشیدی کسی منکرش نیست . دیگه جایگاهت در بین مردم از دست رفت .
به خاطر همین لجبازی هات
لجبازی با رهبری
لجبازی با وزرا
لجبازی با رئیس مجلس
زن و بچت از دستت چی می کشن!!!
عبداله 9 دي 1391
تنها مرد کابینه احمدی نژاد هم رفت .
نا شناس 9 دي 1391
کابینه دولت یه مرد داشت که اونهم استعفاء کرد
نا شناس 9 دي 1391
رییس جمهور تنها راه برخورد با منتقدین خودش رو از راه به در کردن اونها میدونه................
اینها شهامت نیست -اینها شعار عدالت نیست
اینها ضعف ایمان و ترس از غیر خداست.........
ولی متاسفانه عوامفریبی ها و ظاهر سازی ها همیشه کار دست مردم ما داده...........

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.167 seconds.